Speelgoed ophalen

Heb jij een BredaPas? Dan mag je 3 keer per jaar bij ons gratis speelgoed voor jouw kinderen uit komen zoeken.

Neem altijd je BredaPas mee naar de speelgoedbank. Want alleen op vertoon van je BredaPas mag je het speelgoed meenemen.

In de speelgoedbank van Breda vind je alleen goed tweedehands speelgoed.

Ieder gezin met kinderen mag je jaarlijks één groot stuk speelgoed bijvoorbeeld een LEGO trein meenemen.  Dit zijn de stukken speelgoed met een rode sticker.

Ieder kind onder de 14 mag je drie keer per jaar drie gewone stukken speelgoed uitkiezen. Dit zijn de stukken speelgoed met een gele sticker.

Ieder kind mag voor zijn verjaardag extra een boek en een stoffen slinger uitkiezen.

De speelgoedbank is (voorlopig) alleen open op vrijdag van 9.30 uur tot 13 .00 uur . Je bent op die tijd van harte welkom met je BredaPas om speelgoed uit te zoeken voor de kinderen.

Heb je geen Breda pas maar vind je dat je ook speelgoed zou mogen uitkiezen. Vraag het dan aan je hulpverlener of stichting leergeld. Zij kunnen je doorverwijzen naar ons.

Veel gestelde vragen

De speelgoedbank van Breda is er voor alle ouders met kinderen tot 14 jaar die een BredaPas hebben.

Alle kinderen waarvan de ouders een BredaPas hebben mogen bij ons gratis speelgoed uit komen kiezen.

Voorlopig mag ieder kind onder de 14 jaar waarvan de ouders een BredaPas hebben 3 keer per jaar een aantal stuks speelgoed uitzoeken.

Neem dus de BredaPas mee als je naar de speelgoedbank komt!

Nee, vooralsnog nog niet. We geven het alleen weg

Alle kinderen waarvan de ouders een BredaPas hebben mogen bij ons één keer per jaar een stoffen verjaardag slinger uitkiezen.

Deze slingers zijn gemaakt door lieve vrijwilligers van Happy Hippo.

Neem dus je BredaPas mee als je naar de winkel komt.

Bij de oude Faam fabriek bij het station van Breda. Terheijdenseweg 64 Breda

Let op: speelgoed inleveren kan alleen op vaste openingstijden. KIJK HIER

Openingstijden voor het brengen van goed tweedehands speelgoed zijn:

• Elke vrijdag van 9.30 tot 13.00 uur.

We maken Bredase kinderen heel graag blij met;

• Goed en bruikbaar speelgoed
  • Schoon, compleet en heel speelgoed (dus niet kapot)
  • Puzzels en spellen compleet en in de doos
  • Nieuwe knuffels
  • Lego en duplo
  • Playmobil
  • Fischer Price
  • Kinder verkleedkleding
  • Knutselspullen
  • Goede moderne prenten- en leesboeken maximaal 20 jaar oud. (Zonder vergeelde bladzijden en zonder dat erin geschreven is)

Onderstaande nemen we NIET aan:

• Speelgoed ouder dan 15 jaar
  • Incompleet speelgoed
  • Kapot, verkleurd en vies speelgoed
  • Videobanden, cassettes, cd’s en dvd’s
  • Opblaasbare artikelen
  • Gebruikte knuffels

BELANGRIJK: Happy Hippo Heroes zijn onze enthousiaste vrijwilligers die ervoor zorgen dat de speelgoedbank er tiptop in orde uitziet. Ze zoeken het aangeleverde speelgoed uit en sorteren het.

Wij vragen je daarom vriendelijk om kritisch te kijken naar het speelgoed. Is het opnieuw ingepakt nog steeds een fantastisch cadeau voor ieder kind? Dan is jouw donatie zeer welkom! Is dit niet het geval? Lever je speelgoed dan in bij de kringloopwinkel.

Onze vrijwilligers sorteren het speelgoed. Daarna komt het in de “winkel”. Ik deze winkel mogen kinderen waarvan de ouders een Breda pas hebben periodiek gratis speelgoed uit komen zoeken.